Pages

Wednesday, June 23, 2010

Cakna..he3

Post kali nie ada kaitan dengan politik sikit...ha3. Sebenarnya hari tue ana tengok sesi temuduga Imam Muda dekat tv. Salah satu soalan yang ditanya waktu temuduga tue ialah siapa menteri pertahanan kita sekarang nie?? Terus terang ana bagitahu ana tak tahu siapa menteri pertahanan kita. Kata je rakyat Malaysia tapi tak cakna langsung. Tambahan plak waktu tue belum terjadi lagi serangan laknatuLlah israel terhadap Konvoi Freedom Flotilla. Kalau jadi awal-awal, tentu-tentu laa ana tahu...sebab nama menteri pertahanan kita selalu disebut-sebut lepas serangan tue (ceh..alasan semata-mata..he3).

Jadi, kali nie ana dah usaha cari nama-nama menteri tersebut dan ana bermurah hati nak kongsi maklumat-maklumat yang ana dapat =)

Y.A.B. DATO' SRI HJ. MOHD. NAJIB BIN TUN HAJI ABDUL RAZAK
Nie Perdana Menteri merangkap Menteri Kewangan..sape xkenal tipu laa...
Y.A.B. TAN SRI DATO' HAJI MUHYIDDIN BIN MOHD. YASSIN
Timbalan Perdana Menteri merangkap Menteri Pelajaran
Y.B. TAN SRI BERNARD GILUK DOMPOK
Menteri Perusahaan Perladangan dan Komoditi

Y.B. DATO' SERI HISHAMMUDDIN BIN TUN HUSSEIN
Menteri Dalam Negeri

Y.B. DATUK SERI UTAMA DR. RAIS BIN YATIM
Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan
Y.B. DATO' SRI PETER CHIN FAH KUI
Menteri Tenaga, Teknologi Hijau dan Air
Y.B. DATO' SERI HJ. MOHD SHAFIE BIN HAJI APDAL
Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah
Y.B. DATO' SERI MOHAMED KHALED BIN NORDIN
Menteri Pengajian Tinggi
Y.B. DATO' SRI MUSTAPA BIN MOHAMED
Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri
Y.B. DATUK SERI DR. MAXIMUS JOHNITY ONGKILI
Menteri Sains, Teknologi dan Inovasi
Y.B. DATO SRI DOUGLAS UGGAH EMBAS
Menteri Sumber Asli dan Alam Sekitar
Y.B. DATO' SRI DR. NG YEN YEN
Menteri Pelancongan
Y.B. DATUK SERI HAJI NOH BIN OMAR
Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani
Y.B. DATO' SERI DR. AHMAD ZAHID BIN HAMIDI
Menteri Pertahanan
Y.B. DATO' SHAZIMAN BIN ABU MANSOR
Menteri Kerja Raya
Y.B. DATO' SRI LIOW TIONG LAI
Menteri Kesihatan
Y.B. DATO' AHMAD SHABERY CHEEK
Menteri Belia dan Sukan
Y.B. DATUK DR. S. SUBRAMANIAM
Menteri Sumber Manusia

Y.B. DATO' SRI ISMAIL SABRI BIN YAAKOB
Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan
Y.B. DATO' SERI KONG CHO HA
 Menteri Pengangkutan
Y.B. SENATOR DATO' SERI SHAHRIZAT ABDUL JALIL 
Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat
Y.B. DATO' SRI ANIFAH BIN HJ. AMAN 
Menteri Luar Negeri
Y.B SENATOR DATO' RAJA NONG CHIK BIN DATO' RAJA ZAINAL ABIDIN
Menteri Wilayah Persekutuan Dan Kesejahteraan Bandar
Y.B. DATO' WIRA CHOR CHEE HEUNG
 Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan

Habis daa...panjang giler. Tue tak termasuk lagi timbalan-timbalan dia...he3. 
p/s: Gambar-gambar dia macam lama je kan??...amek dari laman web kabinet....

0 comments: