Pages

Tuesday, February 16, 2010

Manusia Bertopengkan Muka Setan!!





Sabda Rasulullah s.a.w, “Hari kiamat tidak akan berlaku hinggalah harta benda menjadi melimpah ruah kemudian timbulnya bermacam fitnah dan banyaknya berlaku al-Harj. Sahabat bertanya baginda: Apakah al-Harj itu wahai Rasulullah? Baginda menjawab: Pembunuhan! Pembunuhan! Pembunuhan! Sebanyak tiga kali”. (Riwayat Ibnu Majah)

Kenapa si comel ini yang menjadi mangsa atas kerakusan nafsu orang lain??

“Dan janganlah kamu mendekati zina; sesungguhnya zina itu adalah suatu perbuatan yang keji dan suatu jalan yang buruk.” (QS al-Israa’: 32)
"Dan tinggallah manusia2 yang buruk, yang seenaknya melakukan persetubuhan seperti himar (keldai). Maka pada zaman mereka inilah kiamat akan datang." - Sahih Muslim

Dalil-dalil di atas jelas menunjukkan kita dilarang mendekati zina. Apatah lagi hendak melakukan perbuatan keji tue..tapi sekarang masyarakat Malaysia seakan sudah biasa mendengar berita tentang zina lebih-lebih lagi melalui paparan eksklusif di dada-dada akhbar. Banyak pembunuhan berlaku sejak akhir-akhir nie akibat dari perbuatan zina tue jugak memberi gambaran kepada kita bahawa hari kiamat hampir tiba. Dah dekat sangat-sangat nie..bila nak bertaubat nie?? Takkan nak tunggu malaikat Izrail datang nak cabut nyawa baru nak bertaubat?? "Kejap-kejap, jangan cabut lagi..aku nak bertaubat dulu. Lagi 15minit kau datang lagi." Ha3..tak sampai 15 saat pon malaikat Izrail terus rentap nyawa tue.
Dah laa dapat dosa berzina..dah beranak pergi plak bakar si comel yang tak bersalah tue. Lagi plak tyme kapel ngan pakwe dulu mak ayah bagi keizinan untuk kapel..bagi izin untuk kluar dating. Tak cukup kumpul dosa untuk diri sendiri, dia sedekah plak dosa-dosa tue kat mak ayah dia. Jadi sama-sama berdosa baru ada teman nak hidup kat neraka nanti...
Sabda Rasulullah s.aw.: “ Sesungguhnya Allah tetap menerima taubat seseorang hambaNya selama roh nyawanya belum sampai di kerongkong (hampir sangat kepada maut)” (riwayat Tarmizi)

Selagi ada kesempatan waktu nie, bertaubat laa. Pintu rahmat Allah sentiasa terbuka bagi orang yang betul-betul menyesal..

p/s: Hayati lirik lagu Wali Band. Bez n ada pengajaran...nak masukkn playlist tak pandai..he3

Wali – Tomat (Tobat Maksiat)

dengarlah hai sobat

saat kau maksiat

dan kau bayangkan ajal mendekat

apa kan kau buat

kau takkan selamat

pasti dirimu habis dan tamat

bukan ku sok taat

sebelum terlambat

ayo sama-sama kita taubat

dunia sesaat

awas kau tersesat

ingatlah masih ada akhirat

astafighrullahal’adzim

reff:

ingat mati, ingat sakit

ingatlah saat kau sulit

ingat ingat hidup cuman satu kali

berapa dosa kau buat

berapa kali maksiat

ingat ingat sobat ingatlah akhirat

cepat ucap astafighrullahal’adzim

pandanglah ke sana

lihat yang di sana

mereka yang terbaring di tanah

bukankah mereka

pernah hidup juga

kita pun kan menyusul mereka

astafighrullahal’adzim

repeat reff

cepat ucap astafighrullahal’adzim

repeat reff

cepat ucap astafighrullahal’adzim

cepat ucap astafighrullahal’adzim


1 comments:

sofia sakina said...

Susah bile agama sendiri dianggap mundur lalu mencari budaya lain untuk diagungkan padahal Islamlah yang menjaga kita dengan begitu sempurna sekali... Bukan dilarang berzina, malah dilarang mendekati zina... Wallahua'lam..