Pages


Thursday, June 24, 2010

Bofu Emoticon

:bofu_11: Hari nie saya bermurah hati nak kongsi sesuatu...maybe ramai yang dah tahu camne nak buat tapi mesti ada jugak yang tak tahu kan?? (macam kak saya tue...ha3)...:bofu_47:

Setahu saya benda nie berkesan kat Mozilla Firefox saja...sebab saya sendiri tak guna Internet Explorer...
Jadi,

1st step: Sape -sape yang tak ade lagi Firefox tue boleh laa download. Klik kat sini.
2nd step: Lepas tue korang kena download Greasemonkey. Salah satu add-ons for Firefox. Klik sini. Tekan install...lepas install dengan jayanya, korang dikehendaki restart Firefox tue. Ingat restart Firefox bukan restart laptop korang...then pastikan Greasemonkey korang berada dalam keadaan 'enable'. Selalunya dia akan enable automatically lepas korang restart Firefox tue.

3rd step: Then korang pergi laa cari emoticon userscript untuk di'install'. Banyak laman web yang provide benda-benda nie. Search kat Google je...macam Bofu yang gedik dan otai nie saya cari kat :chokilala: ....kat chokilala nie laa saya mula kenal icon comey-comey nie..:bofu_10:
Lepas berjaya install, kat sebelah muka monkey tue ada tulis 'installed succesfully'...

Then, Bofu is ready to be used!!! :bofu_48:
Nanti korang punya page untuk new posting jadi macam kat bawah nie...


Hope you will enjoy using them!!

0 comments: