Pages


Saturday, May 7, 2011

Saya Sayang Ummi Saya!!

Assalamualaikum..

Ini laa ummi saya (^_^)

Nama beliau ... (cari sendiri). Nanti google search senang jumpa plak. Baik rahsiakan :pandaGeli_13:. Beliau mula melihat dunia pada 1 April 1964 dan negeri yang pertama beliau kenal ialah Selangor sebab beliau dilahirkan di situ. Seorang yang 'gila-gila' :pandaGeli_35:, garang, kuat membebel, malas masak, sangat touching...hoho. Kenapa semua negatif nie?

Beliau memang seorang yang 'gila-gila' tapi saya senang dengannya. Dalam erti kata lain, beliau seorang yang sporting & happy go lucky. Rasa macam dengan kawan-kawan.

Beliau memang seorang yang garang. Tak dapat dinafikan sama sekali. Tapi saya tahu beliau garang untuk kebaikan saya juga. Naluri seorang ibu, garang macam mana sekali pun saya yakin beliau tetap sayang saya.

Nama pun perempuan. Mestilah kuat membebel. Lain lah kalau ummi saya bisu. Mesti senyap je rumah. Duduk kat U aman sikit tapi kadang-kadang I will remember her bubbling..hoho.

Malas masak?? Betul ke? Kadang-kadang lewat malam baru balik kerja. Dan itu yang membuatkan beliau malas masak. Saya faham beliau penat. Tapi kalau weekend, beliau memang akan masak. Waktu tue laa saya akan request makanan yang susah nak dapat kat sini. Contoh: Laksa..waaa sedap nyum3. Asam pedas memang tak boleh tinggal. Sambal telur ikan minta jugak kadang-kadang..tapi mahal telur ikan tue..kadang-kadang je dapat..isk2 kempunan betul :pandaGeli_33:.

Beliau touching waktu dulu-dulu je kot. Sensitif. Kalau saya kat tempat beliau waktu tue, tak tahu laa saya boleh cope atau tak dengan kondisi time tue. Tapi saya tahu ummi saya seorang yang kuat, tabah, sabar dan sifat-sifat lain yang seangkatan.

This poem is dedicated especially to her. Only Allah knows how deep my love towards her (hoho..ayat jiwang karat betul).

How do I tell you, from this daughter
O mother of mine, who couldn't have worked harder
To make my life, as best as could be
How much your loved, for loving me

Things you wanted, so many times
You put aside, to help me and mine
Even when I was growing up
A back you never turned, a door you never shut


How do I tell you, how much this means
O mother of mine, who always beams
With a loving heart, with open arms
Caring for all, with all your charms

You made life, so very good
For me you did, all you could
You cared for me, through all bad times
Your loved so much, o mother of mine
Betty Halverson

Selamat Hari Ibu buat UMMI :pandaGeli_01:. Moga dikurniakan ketabahan oleh ALLAH bagi menghadapi hari-hari seterusnya.

P/s: Ucapan dan hadiah tak penting bagi saya. Materialistik je semua tue..hoho. Apa yang penting? Kerjasama? Bukan2 :pandaGeli_12:.. Bagi saya yang penting, doakan ibu kita setiap masa. Jangan pernah lupa sematkan nama Ummi, ibu, mama, mom, mummy, mak dalam setiap doa kita terutamanya lepas solat. Sebab tue laa hari-hari adalah hari ibu bagi saya. :pandaGeli_26:

0 comments: